wtorek, 12 lipca 2016

Szybkie kwiaty z foamiranu - KURS

Witam serdecznie. Jakiś czas temu w scrapowych pracowniach zagościł foamiran, jak wiecie, w swoich pracach używam prawie wyłącznie kwiatów własnej produkcji, do tej pory robiłam je z papieru czerpanego, bądź z papieru do akwareli, wreszcie skusiłam się na tą cieniutką piankę i postanowiłam spróbować swoich sił. Wiele z was wie, że klejenie kwiatków z papieru niekiedy wymaga sporo czasu: wycinanie, moczenie, farbowanie, wygniatanie, suszenie...Tym razem postanowiłam iść po linii najmniejszego oporu. Zrobienie kwiatuchów, które dziś pokażę zajmuje zaskakująco mało czasu, spójrzcie na kurs i spróbujcie  pobawić się z foamiranem.


Czego potrzebujemy?
  • foamiranu oczywiście (ja wybrałam kolor biały)
  • kwiatowego wykrojnika (u mnie to Magnolia Peony Petals, ale niezłe wychodzą też z Rose Creations Spellbinders)
  • pręcików do środka kwiatka
  • czegoś do sklejenia płatków ze sobą (najlepszy byłby klej na gorąco, ja nie posiadam, kleiłam glossy accents, a niektóre kwiatki kwadracikami z taśmy dwustronnej)
  • żelazka 
  • pęsety do przytrzymania płatków przy rozgrzanym żelazku

Wycinamy kwiatuchy (jak ktoś nie posiada maszynki, może podobne kształty wyciąć nożyczkami)
Do wykonania 1 kwiatka potrzebujemy 3 elementów (2 większe i jeden mniejszy) oraz wiązki pręcików
Płatki pojedynczo przykładamy do rozgrzanej stopy żelazka, powyginają się pod wpływem ciepła, można dodatkowo nadać im kształt palcami póki są ciepłe
Sklejamy płatki se sobą - większe elementy pod spód, mniejszy na wierzch
Przeciągamy pręciki przez dziurkę i gotowe!
Można spód dodatkowo zabezpieczyć klejem, żeby się nasze cuda nie rozlazły, kiedy będziemy umieszczać je na kartce :)



Na koniec powiem tak: to chyba najszybsze kwiatki, jakie udało mi się kiedykolwiek zrobić i chyba całkiem nieźle się prezentują:)

A to rzeczy, które mogą wam się przydać, do produkcji własnych kwiatuchów:


Kuleczki, perełki, pączki - ECRU Foamiran - pianka - BIAŁY - ok.30x35 cm   Taśma dwustronna - PRZEZROCZYSTA - ŻÓŁTA - 15mm / 50m

Pozdrawiam:) 

marta.be

5 komentarzy:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.